2010. április 3., szombat

Húsvéti recept - sonka és tojás nélkül

Itt a hosszú hétvége, gondoltam illene főzni valami igazán finomat.
Az hamar eldőlt, hogy paradicsomleves lesz, mivel nagyon közkedvelt nálunk. De most nem erről szeretnék beszélni.
A héten vettem egy réteslapot (igen, tudom a házilag készített az igazi...), és gondoltam azzal kellene kezdeni valamit. Ha már rétestészta, akkor legyen belőle rétes. Mivel főételnek terveztem, így az édes változatot ki is zártam.
Két féle tölteléket készítettem, az egyik túrós, a másik hasonlít egy indiai csemege, a szamósza töltelékére, amit nagyon kedvelek.


Indiai zöldséges rétes

1 kis fej karfiol
1 közepes padlizsán
4-5 karika erős zöldpaprika
1 paradicsom
kb. 2 cm friss gyömbér
friss koriander
1/2 kk kurkuma
1/4 kk asafoetida
1 kk római kömény
1 kk garam masala
csipet bors
csipet fahéj

ghí vagy olaj

A karfiolt kis rózsákra szedjük, megpároljuk.
Közben egy másik edényben felmelegítjük a zsiradékot, beletesszük a római köményt, a reszelt gyömbért és az összeaprított zöldpaprikát.
1-2 perc folyamatos kevergetés után hozzáadjuk a kurkumát, asafoetidát, borsot, koriandert és fahéjat.
Ezután jöhet az apróra vágott paradicsom és a padlizsán (kb. 1 cm-es kockák legyenek).
Lefedjük az edényt, néha megkevergetjük, nehogy odakapjon. Ha megpuhult, levesszük a tűzről. A párolt karfiolt egy villával összetörjük, és a zöldségekkel összekeverjük.

Zöldfűszeres túrós rétes

fél kg túró
zöldfűszerek - lehetőleg frissek!
(bazsalikom, petrezselyem, kapor, oregano, turbolya, zeller, stb)
1 tk apróra vágott erős zöldpaprika
bors

tökmag
ghí vagy olaj

Zsiradékon megfuttatjuk a paprikát és a fűszereket, majd hozzáadjuk a túrót, és összekeverjük.
Kevés tökmagot is szórhatunk a töltelékbe, majd megsózzuk.

A 2 féle töltelék 2-2 rúd réteshez elegendő.
A réteslapot kiterítjük (1 rúd réteshez én 2 lapot használtam, de lehet 3-at is), olajos tejföllel megkenjük, majd zsemlemorzsával meghintjük. Az tölteléket az egyik oldalára felhalmozzuk, majd feltekerjük.
Az így elkészült rétesek tetejét megkenjük tejföllel, és mehet a sütőbe.
185 °C-on 40 percig sütjük. Természetesen ez nagymértékben függ a sütőnktől, nem árt ránézni néha.


 Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése